30 januari

idag har jag och elin inte varit normala någonstans. Jag trodde att vi inte kunde bli värre, men nu har vi faktiskt överträffat oss själva. Jag ska ta hela historien från början.

Elins pappa har varit ute och rest ganska mycket och har vid en av sina resor köpt med sig en uppstoppad sköldpadda hem (ingen vet varför). Sköldpaddan har under hela elins livstid befunnit sig på vinden och elin har aldrig träffat på den tidigare, fram tills nu.
Owe skulle skoja med elins mamma och ta fram sköldpaddan bara för att han visste att hon hatade den. När han skulle sätta upp den på väggen hörde han henne komma upp för trappan så han gömde snabbt sköldpaddan under elins syster agnes täcke och glömde den där! Ni kan ju tänka er hur rädd hon blev när hon skulle lägga sig på kvällen!

Det var iallfall så den kom fram. Jag och elin var livrädda för den, helt ärligt. Vi skrek som galningar men efter ett tag vågade vi ta i den. Vi tog ganska många fina bilder med sköldpaddan, som tyvärr är nästan FÖR fina för att visas, kanske lägger in senare om ni har tur.

Min och elins fredagkväll bestod alltså av att umgås med en sköldpadda, ungefär.. Det värsta var att vi skrattade hur mycket som helst! Lättroad ska man vara, då går livet lättare, har jag hört..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0