syslöjd<3

idag var det matteprov<3. Först a-delen första lektionen, sedan var det dags för elevråd. Fröken ordförande gjorde ett underbart jobb, eller ej, haha. Efter det hade vi engelska och den lektionen satt vi mest av kändes det som. Sen innan lunch var det dags för b-delen. För er som är lite smått efterblivna är det den SVÅRARE delen. Var lite smått nervös men det var bara fyra tal. De tre första gick bra men det sista var sjukt svår. Var tvungen att vrida och vända på hjärnan typ sju varv innan jag kom på det. Sjukt stolt att jag kom på det, haha. Sen var det lunch.

Efter lunchen var det dags för den världsberömda syslöjden. Det är nåt speciellt med den salen, så fort tjejerna i klass 9a kliver över tröskeln förvandlas de till skönsjungande bergsgorillor. Alla sjunger och pratar gamla minnen hela tiden. Så var det även denna gång. Längst ner i hörnet satt jag, Frida och Elin och var på gång. Jag och Elin sjöng mest och det var inte direkt tyst och vi fick några onda blickar av Margareta. Efter ett tag sprack det och duktiga vi åkte ut i korridoren. Inne i salen hade även person kommit igång. Frida sjöng: "DU EEE MIN MAAAN!" för full hals och person mimade. Margareta blev rasande och pekade argt på person och sa: "NU ÅKER DU UT!!" Person kom ut till oss och "duktiga" frida satt kvar där inne. Efter en stund gick vi in igen och sa att vi hade lugnat ner oss. Frida började sjunga så fort vi kom in och Margareta bara log åt henne. Då blev de utskickade busarna sura. Efter ett tag kom även vi igång igen och Margareta suckade bara. Okej nog pratat om syslöjden.

Efter skolan åkte jag och frida till stan en liten stund och den skulle jag iväg på TMI. Sista gången innan uppspelningen nu, hjälp..:P
Dagens planer är att familjen Tallberg kommer hit och äter och efter maten ska jag, frida och elin hem till frida och kolla på film eller nåt. Ska bli kul att va med dessa unga damer igen, det var ett tag sen nu! Men ska dra, CYA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0