Störd dag

den här dagen har varit helt konstig i skolan. Alla har varit helt knäppa, hela dagen. Förutom att alla bara var allmänt utvecklingstörda hände lite olika skojiga saker. På svenskan lyssnade vi på en text och det var helt knäpptyst. Plötsligt hördes ett brak längst bak i klassrummet. Hela klass 9A vände sig nyfiket ner och fick till sin förtjisning se simon ligga nere på golvet efter en "väga-på-stolen-lite-för-mkt"-incident. Det blev helt tyst och alla kollade på varandra men efter ett tag sprack det. Alla skrattade så tårarna sprutade typ, iallafall jag, tillochmed linda skrattade!

Senare på svenskan skulle vi skriva på våra PRAO-rapporter men det gick väl sådär. Vi satte på stereon på LÅG volym först men sen kom On and on med Agnes och vi ville rocka loss så vi sa till Linda att vi skulle ta lite paus och höjde till högsta volym typ. Alla partade loss! Okej.. kanske inte alla men. Vi brände av några discodängor. Jag satt även och sjöng känslosamma låtar till veronika och valbone med veronikas hand som mikrofon, mycket vackert.


På tyskan var det också lite roligt. Vi skulle lyssna på en tysk låt. Det började med att Frida skakade med sina nycklar i takt och efter ett tag började även Kalle slå på bordet i takt. Jag och Alexander hoppade också in i orkestern och det slutade med att Kalles, Davids och Alexanders bord dunkade i golvet och mina och Fridas nycklar skakades högt. Sejfo bara skrattade! När orkesternumret var över kom Natalia och knackade på, hon hade nämligen spanska i klassrummet under! Sejfo blev helt seriös och sa att det aldrig skulle hända igen och att det hörde till låten. När Natalia gick ut skrattade han bara igen och sa att vi skulle lyssna på låten nästa lektion också! Inte konstigt att dom hörde oss, förra året när spanskan var över oss klagade vi när dom flyttade stolarna, haha.

Jag känner att det blev ganska mycket skola i det här inlägget, men det tar inte slut här. Nu måste jag nämligen plugga förstår ni! Matteprov imorn, musikinlämning på måndag, hemkunskapsprov på onsdag, svenskainlämning och engelskaprov på torsdag, underbart. CYA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0