arg

Mina vänner är väldigt sura på mig för att jag är lite inaktiv här så nu ska jag bannemej skriva! Om ni undrar varför jag inte har skrivit så är det för att jag är halvdöd. Allt dödar mig typ lite i taget. Skolan är det största mördaren. När man är i skolan tänker man på skolan. När man är hemma tänker man på skolan. När man är på träning tänker man på skolan. Okej nu fattar ni vinken! Man tänker på skolan HELA TIDEN. Det räcker alltså inte med att man behöver plugga, energi försvinner ju också just för att man tänker på att man måste göra läxor hela tiden.

Just nu är min favorit-låt-text "Another brick in the wall" med pink floyd, eller ni kanske mer känner igen den om jag säger att den börjar "we don't need no education", för det känns som att det är sant! Vem behöver kunna räkna ut en sida på en triangel eller kunna vilken ordklass "springa" är när man är vuxen? Kanske om man ska bli lärare eller nåt men inte annars. Har ni sett musikvideon till den låten? Barn går på rad och ramlar ner i en köttkvarn och blir köttfärs. Känns det inte lite så ibland? Det tycker jag.

Jag har inget liv heller. Det jag gör är äter, pluggar, sover, pluggar, tränar, pluggar och sitter vid datorn. Men man hinner ju verkligen inte med något annat! Det är helt sjukt. Ändå får man knappt något gjort känns det som och varje dag känns likadan. Men alla barn, snart är det höstlov! Det ska bli underbart att vila upp sig lite och det behövs verkligen!

Det tar försöker säga är att skolan tar död på en, men förhoppningsvis i mildare grad än att man blir köttfärs.

Förlåt för ett argt och tråkigt inlägg, men sånt är livet. Imorn ska jag skriva om någon annan sak jag är arg på, längta inte för mycket! CYA AND T4K3 C4R3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0